Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak spolehlivě zabít Polského prezidenta.

Ochrana  vrcholných státníků je vždy elitní záležitostí a ohrozit jakéhokoli prezidenta je jen málo možné. Až na případy, kdy je viníkem ohrožení člen prezidentova týmu, co mluví pilotům do práce....

Kokpit TU 154ML č.101, před havárií u Smolenska. (Foto M.Kaczmarek)


Následující fakta vyvracejí Polskou oficiální verzi události po skoro 10 měsících. O havárii letounu TU 154 M.L. registračního čísla 101, 36  Speciálního Pluku Polského vojenského letectva z loňského dubna, byla v médiích uvedena celá řada mýtů a polopravd, většinou od neodborníků. A také autorů, u nichž je víc než zjevné, že jejichž prohlášení jsou vším, jen ne seriozní úvahou na dané téma, ale spíš vlastenčením, bohužel v Polsku tak obvyklým. Zejména Polská média doslova závodila v tom, kdo uvede na mediální trh větší nesmysl, na téma smrti prezidenta Kaczyňského a jeho týmu. Poláci hledali viníky všude okolo sebe, zejména v Rusku a mnohdy nedůstojně zastírali fakt, že za smrt svého prezidenta a zhruba dalších 96 členů Polské elity si, bohužel můžou sami.
Bez ohledu na všemožné teorie o úloze Ruských tajných služeb, či lajdáctví Smolenského pozemního personálu, se opakovaně potvrzuje, že za havárii Tupolevu 154 mohou daleko spíše poměry v Polské vládní letce.
A zejména fakt, že oproti zbytku světa jen v Polsku platí, že piloti nemají poslední slovo.
Skutečnost, že mohou profesionálům mluvit do práce amatéři a také mají tu moc do jejich práce mluvit, zabila Polského prezidenta a stovku dalších nevinných lidí.  Bez ohledu na oficiální vládní spekulace o spiknutí a jiných nesmyslech. Tento fakt je skutečnou příčinou této tragické ztráty, již Polský lid utrpěl.


Teorie č. 1. Na Smolenském letišti toho dne přestal fungovat systém pro přistání za mlhy.

ILS, tedy systém pro přístrojové přistání (INSTRUMENTAL LANDING SYSTEM) Smolenské letiště vůbec nemá, jde o starší letiště vojenské. Právě z důvodu nepřítomnosti ILS zde provedli Polští vládní piloti zkušební let a přistání den předtím. Ten den panovalo ovšem pěkné počasí s dohledností přes 10 km. Pro objektivitu nutno dodat, že informace o zkušebním letu a poruše neexistujícího ILS se objevily jen krátce po havárii a od té doby o nich Polská média zarytě mlčí. Že je to očividná hloupost, tam asi někomu došlo.


Teorie č. 2. Dráhová světla Smolenského letiště nebyla možná v pořádku.

O tom, že by světla nebyla v pořádku nikdo nepřinesl kloudný důkaz a navíc šlo o přistání za dne. Ve srovnání s  mlhou, jež nad letištěm panovala, se toto jeví jako naprosto nesouvisející věc. Ve dne světla nepotřebujete a za husté mlhy jsou vám celkem k ničemu ve dne i v noci.


Teorie č. 3. Piloti nedostali přesné informace o počasí na letišti přistání.

Minulý pátek vyšly na světlo světa Polskou stranou dlouho tajené informace o tom jak byla posádka informována. Gazeta Wyborcza v článku Awantura przed Smolenskiem celkem pravdivě popsala hlasitý spor kapitána Arkadiusze Protasiuka a generála vládní letky Andrewa Błasika. Pilot hodnotil možnosti přistání na cílovém letišti jako nulové, dostal vynadáno, příkaz k provedení letu a generál Błasik, jeho nadřízený a velitel 36 speciálního pluku Polského Vojenského letectva šel ohlásit prezidentovi, že let je připraven. Nejhorší sen každého pilota se stal realitou.


Teorie č. 4. Smolenský řídící letového provozu nepodal posádce správné informace o počasí na letišti přistání.

Přesto, že je doloženo svědectvím samotného řídícího a několika jeho kolegů na věži i několika audiozáznamy, že pilotu Tupolevu byli informováni o tom, že počasí je na minimech a jak řídící, tak posádka dalšího letadla stojícího na ploše pilotům doporučovali nepřistávat, protože by přistání bylo nebezpečné, Polská média neustále opakují tvrzení, že jim "TO" měl řídící říct. Řídící jim "TO" řekl. Přistávali dál. CVR z paluby navíc potvrdil, že tuto informaci piloti nejen přijali, ale i o ní mezi sebou mluvili.

Teorie č. 5. Piloti přistávali dle vlastního rozhodnutí na základě zkreslených údajů ze země.

Piloti měli přesné údaje a přistávali pod opakovaným nátlakem šéfa prezidentského týmu, aby už přistáli. Konkrétně šlo o ředitele protokolu prezidenta, Mariusze Kazaně. CVR hlasový záznam (COCKPIT VOICE RECORD)z paluby zaznamenával komunikaci po rádiu i zvuk v pilotní kabině  a doložil opakované nevybíravé vměšování M.Kazaně do práce pilotů. Jak velký je tlak na piloty ve vládní letce, dokazuje příhoda Polských pilotů z r. 2007. Polsko je snad jedinou zemí na světě, kde vyletěl Pilot vládní letky ze služby za to, že si dovolil nepřistát za naprostých minim s vládním speciálem. Rozumějmě tomu tak - tím že pilot neposlouchal politika a tím mu zachránil život, způsobil sám sobě vyhazov z práce. Šlo o přistání v Gruzínském Tbilisi v roce 2007, které kapitán letu odmítl jako nebezpečné provést. Pasažérem č.1 byl také prezident Kaczyňský. Prvním pilotem v posádce byl tehdy právě Arkadiusz Protasiuk.


Teorie č. 6. V celé záležitosti se činily Ruské tajné služby.

Každý kdo zná mezinárodní politiku ví, že Rusko si už léta přálo mít za sebou jak masakr v Katyni, tak špatné vztahy s Polskem. A ceremonie spojená s veřejnou omluvou, mohla být tím správným momentem začátku lepších vztahů se čtyřicetimilionovým Polskem. Tyto naděje jsou nyní minulostí.


Teorie č. 7. V místě havárie se poté ozývala střelba.

Pokud je známo, menší části stroje se krátce ocitly v plamenech a spekulovat o tom, kolik si sebou vezla prezidentská ochranka na toto přátelské setkání vlastních zbraní a munice, se nesluší. Stejně tak, jako se nesluší, z komára udělat velblouda a z přítomnosti munice v letadle UFO, či Ruské spiknutí.


Teorie č. 8. Ruské letadlo bylo nespolehlivé.

Tupolev 154 vznikal vývojovou cestou společnou s Americkým DC10 v sedmdesátých létech. O Ruských letadlech obecně platí pravda o jejich spolehlivosti a vyšších provozních nákladech. Lidověji, že jsou trochu nenachlastaná, ale vždy nezničitelná. Přes všechny teorie o západních technologiích je posledních pět desítek let v odborných kruzích uznávaným faktem, že co do otázek spolehlivosti a bezpečnosti jsou Ruská letadla celou tuto dobu těmi nejlepšími.
Ani u prezidentského speciálu č. 101 se žádná závada neprojevila, ani neprokázala.
Tento speciál byl vyroben v r. 1990, měl po střední kontrole motorů, draku a systémů v r. 2007 přímo u výrobce, z celkové životnosti do generálky 30.000. hodin měl nalétáno pouze 5141 hodin ke dni nehody. Šlo tedy o dobrý, pravidelně servisovaný, a jen málo létaný stroj.

Osobně nesouhlasím se zveřejněním přepisu posledních slov na palubě letounu Tu.154. Nespravedlivě obviňované Rusko má právo se takto bránit, jen je mi líto, že zápis CVR museli číst a později i slyšet příbuzní. Fakt, že se potvrdilo, že piloti za to moc nemohli a také to, že pilot většinou neumírá ani s modlitbou ani písní na rtech, nýbrž se sprostým klením "kráme zatracenej, leť " naději, ani útěchu pozůstalým nedá. Snad to byla jen náhoda, že si tu nahrávku mohl poslechnut celý svět. I když po nějaké době zase zmizela.

Jako relevantní mohu doporučit článek :

?????? ??-154 ???????????, ???????????? ??? ??????????, ????????? ??????.

na serveru pravda.ru. najdete ho zde i v anglické verzi.

případně http://www.pravda.ru/news/world/22-01-2011/1064372-samolet-0/     nebo také http://www.pravda.ru/accidents/factor/catastrof/02-07-2010/1038999-poland-0/

Zbývá jen si přát, aby naše média, než budou opakovat oficiální mediální verzi, kriticky zapřemýšlela, zhodnotila i argumenty druhé strany a případně se zeptala nějakého odborníka, zda se havárie takto vůbec mohla stát.

Je záhadou, proč Polsko nedokáže přiznat vlastní, ostudnou chybu.  Není jasné proč se Polsko nepoučí a neskoncuje s nebezpečnou hrou, kdy sloužícím pilotům můžou pod hrozbou vyhazovu zasahovat do práce politici - slušelo by se spíš říct Polští mocipáni. Pilot ta rizika zná a létání je bezpečné jen tehdy, když naše bezpečí svěříme do rukou profíka, co o létání hodně ví. A to, že delegace spěchá na nějaký summit a pochopitelně dorazí k letadlu o tři hodiny později, je spíše její problém. Dohánět zpoždění letadlem je hloupost.

A tak přeju svým kolegům na ten jejich mráček ať jim to tam nosí a našim politikům  tady dole na zemi, aby přestali svoje chyby házet na piloty. A aby se poučili. Zejména ti ve Waršavě.

Stejně jako já, nebo i vy, i sebemocnější vládcové a byrokrati jsou také jen smrtelní.

 

 

 

Autor: Jan Zíma | sobota 26.2.2011 15:28 | karma článku: 44,58 | přečteno: 11090x
  • Další články autora

Jan Zíma

Jak je to s údajnými úspěchy Norské elektromobility.

Někdy je těžko pochopitelné, jak je možné, že díky zavádějícím mediálním informacím se dá nesmyslné hospodaření státu, deklarovat jako úspěch ekologické politiky.

25.11.2019 v 6:30 | Karma: 5,32 | Přečteno: 126x | Politika

Jan Zíma

Když chce stařeček namlátit stařečkovi !

Před mnoha měsíci proběhla médii zpráva o rámusu který se udál na pravidelném zasedání RRTV. Pro Vás, kdo byste nevěděli, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

4.11.2019 v 6:07 | Karma: 3,42 | Přečteno: 51x | Společnost

Jan Zíma

Greta jako užitečný idiot Ekologického tunelování hospodářství EU.

Naše média nekriticky poslední měsíce předávají na český mediální trh neustále proudící zprávy o Švédské ekologické aktivistce Gretě Thundbergové a tom, co Greta zrovna dělá po záchranu našeho údajně umírajícího světa.

14.10.2019 v 6:42 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Ekonomika

Jan Zíma

Ukradené Kosovo vrátit ?

Nic Evropskou veřejnost nezaujme víc, než výkřiky politických bláznů. Asi tak, jako když Fico zaručoval vyšetření vraždy Jána Kuciaka, anebo Juncker při své poslední kandidatuře v Bruselu sliboval,

13.9.2019 v 6:35 | Karma: 3,36 | Přečteno: 98x | Politika

Jan Zíma

Jak lžou ekologové - 5 díl.

Někdy Vás překvapí jak daleko jsou ochotni ekologové zajít ve své demagogii a lhaní. Následující příklad hovoří za vše.

8.7.2019 v 6:29 | Karma: 6,98 | Přečteno: 102x | Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 331
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3116x
Mé objektivy toho už po světě hodně nafotily a malý laptop, který nosím v zadní kapse džínsů, by mohl vyprávět spousty neuvěřitelných příběhů.Smutných i veselých. Náš svět je složitý a přesto se o něm dá říct, že funguje podle těch nejjednodušších pravidel. Nikdo nemůžem říct, že víme všechno. Každý den objevíme malý zlomek pravdy. Každý den skládáme mozaiky. O politice, světě i svých blízkých. Mou skeptickou duši předčasně uzemněného pilota těší jediná věc. Lidi si vždycky cestu najdou. Správnou, špatnou, ale vždycky ji najdou.

 

 

Mediamonitordanforth@yahoo.com

Seznam rubrik

Oblíbené články